Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Disney Plus först att testa Ocean Outdoors 3D-format

Publicerad: 28 september 2021, 13:20

Bild 1/4  ”Att jobba med ett så starkt varumärke som Marvel kräver att vi utmanar oss själva och tänker kreativt”, säger Hans van Rijn.

Disney Plus gör reklam för serier och filmer från Marvel när 3D-formatet testas för första gången i Norden.


Ämnen i artikeln:

Ocean OutdoorDisney Plus

Dagens Media har tidigare rapporterat om utomhusbolaget Ocean Outdoors nya format som skapar illusionen av 3D-djup på skärmen. 

I helgen var det premiär för formatet och streamingaktören Disney Plus är först i Norden att testa annonsformatet. Kampanjen är framtagen av streamingtjänstens inhousebyrå och gör reklam för serier så som ”Wandavision” och ”Loki”. 

– Att jobba med ett så starkt varumärke som Marvel kräver att vi utmanar oss själva och tänker kreativt. Vi är först i Norden med det här formatet och det känns riktigt bra. Det fångar verkligen det storslagna, lekfulla och överraskande som Marvels filmer är kända för, säger Hans van Rijn, landschef för The Walt Disney Company i Norden och Baltikum och fortsätter:

– Jag är superstolt över vårt inhouse team som tagit fram idén och konceptet och även gjort större delen av produktionen. Nu ser vi alla ser fram emot att se hur kampanjen tas emot. 

Kampanjen rullar till den 1 oktober på Sergelstorg, medan den syns på Stureplan och Mall of Scandinavia till den 4 oktober. 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ocean OutdoorDisney Plus

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.