Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

De vann årets säljorganisation under OOH Mecca

Publicerad: 22 Maj 2019, 13:27

20 mediebyråer har röstat fram JCDecaux som det utomhusbolag med bäst säljorganisation.


Ämnen i artikeln:

JCDecaux

Under tisdagen delades pris ut till årets säljorganisation under Media Mecca Awards i samband med OOH Mecca i Stockholm. 

20 mediebyråer fick rösta på vilket utomhusbolag som de tycker har den bästa säljorganisationen och i konkurrens med Adcity Media, Clear Channel och Visual Art gick JCDecaux segrande ut. 

– Vi är oerhört stolta och glada över vinsten, som är resultatet av ett fokuserat team-arbete. Jag vill passa på att tacka alla som valde att rösta på oss, att våra kunder är nöjda och känner vårt genuina engagemang betyder mycket, säger Cecilia Claesson, försäljningsdirektör på JCDecaux, i ett uttalande. 

Motiveringer lyder:

”När 20 av Sveriges största mediabyråer har röstat klart, stod en fransk vinnare rättvist högst upp på prispallen. JCDecaux’s säljorganisation beskrivs genomgående som snabba lyhörda och med hög energi samtidigt som deras produktionsavdelning alltid står redo att göra deras absolut yttersta. Annonsörerna upplever att JCDecaux uppriktigt sätter deras affär i fokus, kontinuerligt uppdaterar dom om deras erbjudande liksom de ärligt kommunicerar sitt lager och de gemensamma möjligheterna. De utgör helt enkelt sinnebilden av ett av ett service-minded företag! Stort grattis JCDecaux, ni har 2019 års bästa OOH-säljorganisation.” 

– Jag är otroligt glad för JCDecaux skull. De krigade hem sin andra raka seger. 20 av Sveriges största mediebyråer har under flera veckor röstat och i år var det jämnare än någonsin. Men när juryn sammanställt alla röster hade vi en klar segrare i JCDecaux,  säger Media Meccas vd Jocke Örnelid. 

Röstande byråer:

AdOn, Bizkit Havas, Bright Media, Carat, HowCom, IUM, LikeHouse, Lorentzon & Mannheimer, Mash, MediaCom, Mindshare, PHD, Posterscope, Scream, Starcom, TBS, The Partnership, TreKronorMedia, Vizeum & Wavemaker

 

Juryn som sammanställde rösterna:

Anna-Karin Ström (Group M), Carina Kopriwa (Likehouse), Caroline Klang (PHD), Magnus Lindholm (Posterscope), Nicklas Grundström (ordförande, IUM) & Toffe Nathhorst (Mash)

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

JCDecaux

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev