Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

De kan vinna i Digital Creative Competition

Publicerad: 26 november 2021, 09:45

Bland de nominerade återfinns både stora byråer, inhousebyråer och enskilda aktörer.

Foto: Ocean Outdoor

Här är idéerna och bidragen som har chans att vinna i Ocean Outdoors tävling Digital Creative Competition.


Ämnen i artikeln:

Ocean Outdoor

I år är det första gången som Ocean Outdoor tar den internationella tävlingen Digital Creative Competition till Norden. Nu har den svenska juryn utsett vilka som har chans att vinna i tävlingen. Totalt har 108 idéer skickats in. 

– Det var både svårare och roligare än ”vanligt” juryarbete. Det svåraste var att inte fylla i eventuella luckor och liksom utveckla en idé med potential, men som inte var helt färdig. Och det roligaste var typ allt annat. Sådan himla lyx att få inspireras av alla dessa smarta, roliga, nytänkande grejer som stressar en till att själv bli lite bättre på sitt jobb, säger juryordförande Hanna Belander, i ett pressmeddelande. 

Nominerade i kategorin Kommersiell:

KLM ”Först till ARN”, byrå M&C Saatchi
Visit Östergötland ”Väsen i ögonvrån”, Markus reklambyrå
FirstVet ”Real Time Dog Walks”, kreatör Alexander Rehnby
Cake ”Catch the Cake”, byrå Åkestam Holst NoA
RFSU ”The Big Tease”, byrå Valtech Radon

Nominerade Non Profit:

Unizon ”Stalkern”, byrå Acne
Nattskiftet ”Nightshift Billboards”, byrå Animal
Talita ”Tillbaka till gatan”, byrå Åkestam Holst 

Vinnarna avslöjas under ett livesänt event som hålls den 1 december. Eventet leds av Daniel Collin som får sällskap av Resumés chefredaktör Yasmine Winberg, Erik Wingfors, Hanna Belander och Lotta Billing

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ocean Outdoor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev