Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Clear Channel – varför är ni i Almedalen?

Publicerad: 1 Juli 2019, 09:24

Claes Kugelberg, operativ chef på Clear Channel.

ALMEDALEN 2019. Clear Channel har det senaste året satsat allt mer på att visa upp samhällsnyttan som bolaget bidrar med. I Almedalen vill man sätta fokus på stadsutveckling, berättar bolagets operative chef Claes Kugelberg.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelAlmedalen

I år är det första gången som Clear Channel arrangerar seminarium i Almedalen, men bolaget har även tidigare varit på plats under politikerveckan.

– Vi är här för att prata om stadsutveckling. I år håller vi för första gången seminarium om stadsutveckling och hur vi kan bidra till att utveckla städer i en smartare riktning, säger Claes Kugelberg.

Clear Channel har det senaste året växlat upp sin utåtriktade kommunikation kring samhällsnyttan, bland annat via uppmärksammade Out of Home Project.

Hur kommer det sig att ni gör det just nu?

– Jag tror att vi har underinvesterat i det tidigare. Det ligger ju faktiskt i vår affärsmodell; ena halvan är det man oftast ser – det vill säga kommersiell reklam på gator, torg och längs vägar – men den andra delen av vår affär handlar just om att bidra till bättre städer genom att bygga både fysisk och nu också digital infrastruktur.

Blir det ytterligare en konkurrensfördel för er som bolag?

– Ja, det skulle jag säga. Det är ett bra sätt att samarbeta med kommuner och också erbjuda något tillbaka förutom pengar eller att hyra en plats.

Vad är nästa steg i Out of Home Project?

– Vi tittar alltid på nya saker, och det särskiljer också oss som företag – att vi vill testa nya saker. Det kan säkert bli en förlängning av Out of Home Project i vinter, men de exakta formerna för det har vi inte funderat igenom än.

– Vi sitter ju faktiskt på en fantastisk resurs – en bra kommunikationskanal i städer.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelAlmedalen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.