Utomhus
Clear Channel tar ytterligare kliv inom programmatiska köp – nya pengar kommer in
Publicerad: 21 april 2023, 05:45
Clear Channels skandinaviska programmatiska team består idag av Anna Ek (tv) och Malin Erlberg (mitten). Försäljningsdirektören Susanne Persson (th) säger att utomhusbolaget får in nya intäkter via det programmatiska erbjudandet.
Ocean Outdoor har erbjudit sitt lager programmatiskt sedan 2017. Clear Channel lanserade sitt erbjudande för bara ett år sedan och skalar nu upp ytterligare. Huvudkonkurrenten JCDecaux väljer däremot att avvakta.
Ämnen i artikeln:
ProgrammaticDigitala temaveckorTema: Utomhusmarknaden 2023Toppnyheter förmiddagClear ChannelJCDecauxOcean OutdoorUtomhusI maj förra året öppnade Clear Channel upp delar av sitt lager, närmare bestämt 300 skärmar, för programmatisk handel. Sedan dess har det programmatiska lagret utökats successivt och omfattar
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.