Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Clear Channel tappar marknadschefen

Publicerad: 29 April 2019, 09:09

Gustaf Dahlbeck Nobel slutar som marknadschef på Clear Channel.

Gustaf Dahlbeck Nobel lämnar Clear Channel efter sju år.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Gustaf Dahlbeck Nobel började på Clear Channel 2012, som marknadsansvarig för Sverige. Ett år senare blev han nordisk marknadschef, och efter större omorganisation på bolaget, blev han 2017 head of marketing för Skandinavien.

Varför lämnar du Clear Channel?

– Vi har gjort en fantastisk resa tillsammans och nu känner jag att det är dags för ett nytt kapitel för min del, skriver Gustaf Dahlbeck Nobel i ett mejl till Dagens Media. 

Vad ska du göra härnäst?

– jag har följt en gammal dröm och startat eget bolag där jag kommer fortsätta arbeta med marknadsföring och kommunikation men i konsultform. 

Vad tar du med dig från dina år på Clear Channel?

– Framförallt den starka resa vi har gjort där vi på allvar hjälpt till att etablera utomhus som ett huvudmedia. Och såklart att vi precis vann ett guldägg och tre silverägg för vår kampanj the Out of Home Project vilket känns helt fantastiskt. 

Vem tar över din roll?

– Det är inte klart i dagsläget. 

Dagens Media rapporterade nyligen om att Clear Channel rekryterat Marta Tiberg som ny kommunikations- och marknadsdirektör.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.