Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Clear Channel säljer åt Adcity Media

Publicerad: 17 Oktober 2017, 07:30
Uppdaterad: 17 Oktober 2017, 11:33

Clear Channel vinner försäljningsrättigheterna till ett 90-tal köpcentrumskärmar.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelAdcitymedia

Adcity Media har valt att lägga ut försäljningen på cirka 90 av sina köpcentrumskärmar på en extern partner, på grund av att bolag vill fokusera på storformat.

Tidigare hade Visual Art rättigheterna till ungefär hälften av skärmarna. Ett uppdrag som bolaget nu alltså förlorar.

– Vi leder den digitala utvecklingen inom utomhusreklam i Sverige och att fortsätta expandera vårt nätverk, fort och över hela Sverige är av högsta prioritet för oss. Det här avtalet innebär bland annat att vi kommer totalt dominera Västerås, och att vi ytterligare stärker vårt unikt starka erbjudande i Sveriges 20 största städer, säger Ola Klingenborg, vd för Clear Channel Scandinavia, i ett pressmeddelande.

Avtalet startar under november månad 2017 och uppskattas generera en årlig ersättning om cirka 8,5 miljoner kronor varav 6,5 miljoner kronor är garanterat.

Det nya avtalet omfattar skärmar i köpcentrum i städer som Örebro, Västerås och Sundsvall, men även i Sala och Upplands Bro. Totalt uppgår nu Clear Channels nätverk till knappt 800 digitala skärmar i Sveriges 20 största städer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelAdcitymedia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev