Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Clear Channel säljer affärsområde

Publicerad: 12 April 2010, 09:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

Clear Channel säljer sin digitala verksamhet till Allt för Föräldrar.


Allt för Föräldrar köper Familjepaketet.se, Clear Channels annonserbjudande på nätet. Paketet, där Allt för Föräldrar själva ingår som största sajt, har en veckoräckvidd på 300 000 unika webbläsare. Familjepaketets fyra säljare följer med till den nya ägaren.

– Vi säljer inte för att det har gått dåligt utan för att Familjepaketet.se inte passar in i vårt kärnerbjudande. Allt för Föräldrar har större förutsättningar att vidareutveckla den produkten och ge de anställda det stöd de förtjänar, säger Patrik Hofbauer, vd på Clear Channel.

Hur mycket sålde ni paketet för?

– Det kan jag inte kommentera.

Allt för Föräldrars vd, Peter Scheffer, kommenterar köpet:

– Vi slåss ju med drakarna Bonnier och Stampen i det här segmentet och har en längre tid känt att vi behöver stärka upp oss.  Familjepaketet.se passar perfekt in.

Han fortsätter:

– Vi har hängt med bra på den kreativa sidan, säljet kräver ju lite mer där. Som jag ser det är säljet det viktigaste bränslet för att få en balanserad tillväxt och nu får vi över fyra ytterst seniora säljare från Clear Channel.

Allt för Föräldrar har ambitioner att växla upp ytterligare.

– Vi har ett antal projekt som vi ska genomföra under en 18-månadersperiod.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.