Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Clear Channel på offensiv med etableringsdirektör

Publicerad: 13 Maj 2011, 08:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Clear Channel anställer Claes Kugelberg som etableringsdirektör. Uppdraget är att öka utomhusreklamens andel av mediekakan.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Clear Channel ser en stor outnyttjad potential för utomhusreklamen när det gäller nyetableringar och teknisk utveckling av mediet. Därför anställer bolaget Claes Kugelberg som etableringsdirektör – en helt ny tjänst som ska ansvara för etablering och samhällskontakter.

– Hela utomhusbranschen står inför en stor förändring när det gäller teknikskifte, digitalisering och stora upphandlingar. Det ska bli väldigt roligt att få vara med och påverka stadsmiljön och erbjuda kommuner, mark- och fastighetsägare nya tjänster som inte varit möjliga om det inte finansieras av reklam, säger Claes Kugelberg om sitt nya jobb.

Han har en bakgrund inom pr- och lobbyverksamhet. Han kommer närmast från Attendo där han varit nordisk kommunikationsdirektör. Tidigare har han varit kommunikationskonsult på JKL och ansvarig för chefsrekrytering inom offentlig sektor på Alumni.

Claes Kugelberg börjar på Clear Channel efter sommaren. Hans uppdrag är att genom utveckling av mediet och tillskott av nya kunder se till att utomhusmarknaden tar en större andel av medieinvesteringarna framöver.

– Det är klart att det här är ett sätt för oss på Clear Channel att stärka upp organisationen. Vi hoppas självklart att vi kan behålla och utveckla vår position som marknadsledare framöver, säger Claes Kugelberg om konkurrensen från det andra stora utomhusbolaget JCDecaux.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.