Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Clear Channel mobiliserar för säljoffensiv

Publicerad: 22 April 2010, 08:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Utomhusbolaget Clear Channel rustar för sommarens kamp om utomhuspengarna. I företagets säljoffensiv är punktmarkering av konkurrenten JCDecaux en av strategierna.


Clear Channel vill öppna annonsernas ögon för utomhus som alternativ i sommar. Ett flerpunktsprogram för att sälja in sig själva som bolag och boka så många kundmöten som möjligt har tagits fram. 

– Vi har delat upp offensiven i olika delmål. På våra kundmöten ska vi prata om att utomhus är ett ypperligt medium på sommaren, man når både turister och de svenskar som stannat hem. Vår räckvidd tar heller inte lika mycket stryk som till exempel tv och print, säger Alexis Logothetis, försäljningsdirektör på Clear Channel.

En kampanj med militärtema är planerad men Alexis Logothetis är sparsam med detaljerna.

– Jag kan inte ge exakta svar men vi har en kampanj och en presentation som vi ska rulla ut.

En annan strategi som Clear Channel ska tillämpa är att söka up de kunder som valt att gå hos JCDecaux men inte hos Clear Channel.

– Vi vill berätta för dem vilka unika erbjudande vi har, främst då tunnelbanan. Den delen av offensiven blir begränsad till Stockholm.

JCDecaux försäljningschef, Johan Birath:

– Jag har egentligen inga kommentarer till att Clear Channel ska punktmarkera oss. Vi har ingen uttalad strategi att göra det samma utan har istället ambitionen att bygga utomhusmediet som helhet, i förhållande till konkurrerande medier. 

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.