Clear Channel kör Lidl-kampanj i Norrland - utan tillåtelse

Lidl kör nu en stor utomhuskampanj via Clear Channel i Umeå. Enda problemet, kedjan har inte beställt kampanjen.

– Vi vet inte vad som har hänt men vi har inte beställt kampanjen. Det är Clear Channel som har satt upp den utan vår vetskap, säger Martin Jarstål, informationschef på Lidl.

Hur har det här gått till?

– Det får du fråga Clear Channel men det är inte första gången det händer. För ungefär ett år sedan hände exakt samma sak i Umeå. Det är synd för det väcker förhoppningar hos våra potentiella kunder.

Alexis Logothetis, försäljningsdirektör på Clear Channel.

– Det här misstaget beror på den mänskliga faktorn. Lidl Sverige har beställt en kampanj och då tar vi bort Umeå eftersom Lidl inte har någon butik där. Det missade vi den här gången vilket bara är att beklaga.

Lidl anser att det här skadar deras varumärke i Umeå – vad har du att säga till Lidl angående det?

– Det är något jag tar direkt med Lidl och inte genom media.

Har ni tagit kontakt med dem?

– Ja det har vi.

Henrik Widell

Publicerad 2010-10-18 07.44Uppdaterad 2015-12-06 15.35

Dela artikeln: