Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Clear Channel kör Lidl-kampanj i Norrland - utan tillåtelse

Lidl kör nu en stor utomhuskampanj via Clear Channel i Umeå. Enda problemet, kedjan har inte beställt kampanjen.

Henrik Widell


Publicerad: 18 Oktober 2010, 07:44
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:35

Ämnen i artikeln:

Clear ChannelLidlAlexis Logothetis

– Vi vet inte vad som har hänt men vi har inte beställt kampanjen. Det är Clear Channel som har satt upp den utan vår vetskap, säger Martin Jarstål, informationschef på Lidl.

Hur har det här gått till?

– Det får du fråga Clear Channel men det är inte första gången det händer. För ungefär ett år sedan hände exakt samma sak i Umeå. Det är synd för det väcker förhoppningar hos våra potentiella kunder.

Alexis Logothetis, försäljningsdirektör på Clear Channel.

– Det här misstaget beror på den mänskliga faktorn. Lidl Sverige har beställt en kampanj och då tar vi bort Umeå eftersom Lidl inte har någon butik där. Det missade vi den här gången vilket bara är att beklaga.

Lidl anser att det här skadar deras varumärke i Umeå – vad har du att säga till Lidl angående det?

– Det är något jag tar direkt med Lidl och inte genom media.

Har ni tagit kontakt med dem?

– Ja det har vi.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.