Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Clear Channel intar Göteborg – vinner Nordstan

Publicerad: 3 Maj 2019, 11:46

Clear Channel sluter avtal med Nordstan.

Foto: Clear Channel

Clear Channels reklamavtal med Göteborgsgallerian blir en av årets största etableringar i köpnära miljö för utomhusbolaget.


Ämnen i artikeln:

GöteborgClear Channel

Clear Channel har nyligen tecknat avtal med Nordstan om digitala reklamskyltar och ”wayfinders” för att besökarna ska kunna orientera sig i köpcentrumet. 

Reklamavtalet omfattar tolv digitala skärmar och drygt hundra Adshel i Eurosize-format.

Finn Wikander som är produktdirektör på Clear Channel Scandinavia, kommenterar affären i ett pressmeddelande:

– Våra kunder efterfrågar kontakter i relevanta miljöer och där står Nordstans enorma flöden av människor i köpnära miljö helt i en klass för sig. Med denna strategiskt viktiga etablering flyttar vi fram positionerna i Göteborg och stärker därigenom vår digitala riksprodukt ytterligare, säger han.

Nordstan har 29 miljoner årliga besökare och omsätter över 4 miljarder årligen, skriver Clear Channel, som kommer att installera de digitala skärmarna under juli i år. Avtalet är flerårigt och omfattar också ett hundratal Adshel i Nordstans parkeringsgarage.

– Snart kommer våra besökare att på ett enkelt sätt kunna hitta rätt hos oss och vi välkomnar digital reklam till Nordstan som en naturlig del av ett modernt köpcentrum i teknisk framkant. Vi är övertygade om att såväl besökare som hyresgäster kommer att uppleva detta som mycket positivt, säger Ulrika Carlsson som är vd för Nordstan.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

GöteborgClear Channel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev