Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Clear Channel intar Göteborg – vinner Nordstan

Publicerad: 3 Maj 2019, 11:46

Clear Channel sluter avtal med Nordstan.

Foto: Clear Channel

Clear Channels reklamavtal med Göteborgsgallerian blir en av årets största etableringar i köpnära miljö för utomhusbolaget.


Ämnen i artikeln:

GöteborgClear Channel

Clear Channel har nyligen tecknat avtal med Nordstan om digitala reklamskyltar och ”wayfinders” för att besökarna ska kunna orientera sig i köpcentrumet. 

Reklamavtalet omfattar tolv digitala skärmar och drygt hundra Adshel i Eurosize-format.

Finn Wikander som är produktdirektör på Clear Channel Scandinavia, kommenterar affären i ett pressmeddelande:

– Våra kunder efterfrågar kontakter i relevanta miljöer och där står Nordstans enorma flöden av människor i köpnära miljö helt i en klass för sig. Med denna strategiskt viktiga etablering flyttar vi fram positionerna i Göteborg och stärker därigenom vår digitala riksprodukt ytterligare, säger han.

Nordstan har 29 miljoner årliga besökare och omsätter över 4 miljarder årligen, skriver Clear Channel, som kommer att installera de digitala skärmarna under juli i år. Avtalet är flerårigt och omfattar också ett hundratal Adshel i Nordstans parkeringsgarage.

– Snart kommer våra besökare att på ett enkelt sätt kunna hitta rätt hos oss och vi välkomnar digital reklam till Nordstan som en naturlig del av ett modernt köpcentrum i teknisk framkant. Vi är övertygade om att såväl besökare som hyresgäster kommer att uppleva detta som mycket positivt, säger Ulrika Carlsson som är vd för Nordstan.

Janne Naess

Reporter (Föräldraledig)

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GöteborgClear Channel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.