Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Clear Channel gör blixtkampanj för Lady Gaga

Publicerad: 8 Oktober 2013, 07:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

I en kampanj för Lady Gagas nya album avtäcktes omslaget till skivan stegvis på Clear Channels digitala skärmar runt om i världen.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Lady Gaga och utomhusbolaget Clear Channel inleder ett samarbete. I går kväll avtäcktes omslaget till artistens nya skiva "Artpop" samtidigt på 189 skärmar i Stockholm, Göteborg, Malmö – och i flera andra städer över hela världen.

Med start 18.30 svensk tid visades omslaget upp bit för bit, under totalt 90 minuter. Kampanjen, som gick upp samtidigt i 18 länder, streamades också live på Lady Gagas hemsida från Clear Channels digitala stortavla på Times Square i New York.

– Det här betyder att vi har visat musklerna, vi visar att vi är ett globalt företag men också att vi kan göra saker med kort varsel, säger Alexis Logothetis, försäljningschef digitalt på Clear Channel Sverige till Dagens Media och fortsätter:

– Vi sammankopplar oss också med sociala medier och ger möjlighet till interaktion med konsumenten. Man kan stå framför skärmen och tweeta och på så sätt lyfta kampanjen ytterligare.

Utomhusbolaget gjorde en liknande kampanj förra året när Madonna släppte ett nytt album.

– Vi kommer att få se flera sådana här saker som kommer ske globalt, det är jag säker på. Både från företag och artister som vill skapa buzz, säger Alexis Logothetis.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.