Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Clear Channel bygger ut digitalt

Publicerad: 26 September 2013, 10:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

UPPDATERAD. Clear Channel bygger ut sitt nätverk med ytterligare 30 digitala skärmar.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

De 30 skärmarna placeras på totalt 13 tunnelbanestationer i Stockholm. Sammanlagt omfattas nu nätverket av 153 digitala skyltar.

Därmed får annonsörerna möjlighet att nå 7,1 miljoner resenärer på de totalt 27 stationerna som nätverket omfattar, berättar Clear Channels digitala försäljningschef Alexis Logothetis, till en kostnad om 365 000 kronor för 5 sekunder under en vecka.

Dessutom passar Clear Channel på att expandera nätverket utanför huvudstaden med en digital köpcentrumserie om 35 skärmar, som också omfattar Göteborg och Malmö.

Det adderar 1,9 miljoner möjliga kontakter. Kostnaden för annonsören landar på 60 000 kronor för 5 sekunder under en vecka.

Totalt kan annonsörerna via de två nätverken nå 9 miljoner människor. Före expansionen gick det att nå 5,4 miljoner människor.

Hur ser intresset från annonsörerna ut?

- Jättepositivt. Tittar vi på försäljningen till dags dato så ligger vi 65 procent upp från förra året på samma lager. Och det som är allra roligast är att de annonsörer som gick i nätverket 2012 även har valt att gå i år. Vi har inte ett enda kundtapp, säger Alexis Logothetis.

Hur mycket ska försäljningen öka?

- Det är svårt att säga. Vi vill på längre sikt att det digitala ska vara ett självförsörjande nätverk såtillvida att annonsörerna ska kunna planera en kampanj med enkom digitalt - idag stärker digital utomhusreklam upp traditionell utomhus för att utöver räckvidd även få en kampanj som kan vara relevant, lokal och dynamisk. Vårt mål är att inom några år ha 1 000 skärmar i Sverige.

De nya skärmarna går att köpa från 1 oktober.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.