Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Clear Channel behåller Helsingborg stad

Publicerad: 14 September 2015, 06:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

Clear Channel får fortsätta bygga busskurer i Helsingborg stad.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Helsingborg stad har genomfört en upphandling gällande väderskydden vid busshållplatserna i staden. Nu står det klart att Clear Channel, som tidigare haft uppdraget sedan 1992, behåller det. Utomhusbolaget var nämligen det enda som lämnade in något anbud.

Avtalet gäller för 15,5 år framöver och under 2016 ska de 100 befintliga väderskydden bytas ut mot nya specialdesignade väderskydd med miljöprofil och låg energiförbrukning. Därefter ska 16 nya väderskydd byggas. Dessutom finns en option på ytterligare 30 väderskydd under avtalstiden.

– Det är jätteviktigt för oss. Helsingborg är en av Sveriges största städer så det är roligt att finnas kvar och bli ännu starkare i Helsingborg och kunna erbjuda en bra närvaro för våra kunder. Vi kommer bygga fler väderskydd och få fler reklamytor i och med det, säger Claes Kugelberg, etableringsdirektör på Clear Channel Sverige, till Dagens Media.

I juli stod det klart att Clear Channel vunnit avtalet om utomhusmarknaden i Malmö stad, ett avtal som konkurrenten JCDecaux tidigare haft.

– Vi erbjuder annonsörerna att få en räckvidd och en rikstäckning. Att vi nu kommer att få en oerhört stark närvaro i både Helsingborg och Malmö är naturligtvis en konkurrensfördel.

JCDexaux har redan, sedan 2010, ett 19-årigt avtal för cirka 80 fristående tavlor och pelare i Hesingborg.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.