Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Citycon väljer Visual Art – Clear Channel tappar uppdrag

Citycon, som bland annat äger Kista galleria och Liljeholmstorgets galleria, ska moderniseras med hjälp av Visual Art.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 13 Januari 2014, 09:07
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:51

Ämnen i artikeln:

Visual Art

Citycon äger och driver 38 köpcentrum i Norden och Baltikum, varav tio i Sverige.

Nu står det klart att Visual Art får uppdraget att sköta annonseringen på cirka 100 digitala ytor i Citycons köpcentrum.

Enligt uppgift till Dagens Media är avtalet värt cirka 25 miljoner kronor om året.

– Det känns underbart för oss att vinna ytterligare en stor upphandling, säger Hoss Khosravi, försäljningschef på Visual Art, till Dagens Media.

– Det här visar att vi gör saker och ting rätt, och innebär att vår utomhusserie växer ytterligare. Vi har haft en bra tillväxt, både ekonomiskt och vad gäller antalet arenor som vi befinner oss på.

Citycons köpcentrum var tidigare fyllda av enbart traditionell printreklam, som såldes av Clear Channel.

Nu ska Visual Art digitalisera all reklam i galleriorna.

– Det var det som var meningen med den här upphandlingen. De vill modernisera sina köpcentrum och ha alla de här egenskaperna som digitala ytor har till förmån för analoga ytor.

Ämnen i artikeln:

Visual Art

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.