Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

City Bikes öppnar för säsongen

Clear Channel vill utveckla Stockholm som cykelstad och gör varumärkessatsning med buskapet "Vi älskar Stockholm".

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 30 Mars 2016, 07:08
Uppdaterad: 30 Mars 2016, 07:43

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Stockholm City Bikes nya, mer färggranna cyklar.

På fredag 1 april öppnar City Bikes för säsongen, som sedan starten 2006 blivit ett populärt inslag i Stockholms stadsmiljö.

När det för elfte året i rad drar ihop sig för cykelpremiär har Clear Channel valt att göra en extra satsning för att lyfta fram City Bikes.

– Tidigare år har vi sålt annonsytan på cyklarna men i år vill vi verkligen lyfta fram och prata mer om hur utomhusreklam kan ge tillbaka till staden, genom till exempel Stockholm City Bikes – och då kändes ”Vi älskar Stockholm” som ett passande budskap. Därtill hoppas vi kunna bidra lite extra till stadsmiljön genom att göra cyklarna i regnbågens alla färger, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel, i ett pressmeddelande.

Kampanjen på cyklarna är den första delen av en större varumärkessatsning som Clear Channel Sverige gör under året.

– Vi är mycket glada för att vi tillsammans med Stockholms stad fortsätter att utveckla Stockholm som cykelstad och göra lånecyklarna mer tillgängliga för ännu fler invånare. Under 2016 planerar vi dessutom nya förbättringar och utbyggnad av cykelsystemet, fortsätter Sofie Brange.

Enligt Clear Channel slog användandet av lånecyklarna under 2015 alla rekord, med såväl en ökning av lån som kortförsäljning.

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.