Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Cashewselfie tog hem Ute 2014 by JcDecaux

Det blev Doe Blomberg Gottberg som tog hem Ute 2014 by JcDecaux.

Dante Thomsen


Publicerad: 16 Maj 2014, 07:28
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:37

Ämnen i artikeln:

JCDecaux

För sjunde året i rad anordnar JcDecaux sin utomhustävling Ute by JcDecaux, där svenska kreatörer tävlar om att ta fram den bästa utomhusannonsen.

Igår korades den sjunde vinnaren i ordningen, Doe Blomberg Gottberg, som tagit fram en selfieannons för The Smiling Group, ett företag som säljer Fairtrade-märkta cashwenötter.

– Det sägs att en affisch bara har fyra sekunder på sig att nå fram. Årets vinnare har verkligen tagit fast på det samtidigt som man har använt sig av en modern företeelse som selfie-bilden i kombination med att produktens budskap når ut. Smiling ser verkligen till att byn som producerar nötterna får cash, säger Lars Falk, juryordförande för Ute 2014 by JCDecaux.

Vinnaren i Ute 2014 får en upplevelseresa för fem personer till Paris där JcDecaux huvudkontor ligger.

Läs mer om Ute 2014 – och se alla nominerade bidrag – i senaste numret av Dagens Media (nummer 9, 2014). Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Ämnen i artikeln:

JCDecaux

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.