Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Byredo blir reklamtävlingen Utes pitchobjekt

Publicerad: 8 Mars 2012, 09:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:26

Det blir parfymföretaget Byredo som deltagarna i JCDecauxs tävling Ute får pitcha på.


I reklamtävlingen Ute får byråerna pitcha på en av JCDecauxs befintliga kunder. I år är den kunden Byredo.

Produkten som ska marknadsföras är en förpackning med doftljus som säljs för 499 kronor, varav 200 kronor går till World Childhood Foundation, Drottning Silvias organisation som arbetar för att ge barn en bra uppväxt i flertalet länder världen över.

Totalt 100 byråer anmälde sig och av dem gick 25 stycken vidare. Av dem handplockades tolv byråer som jobbat mycket med utomhusreklam. De övriga 13 platserna lottades ut. I går möttes de vid presentation av briefen och fick träffa kunden Byredo.

– Det var en positiv stämning. Alla kreatörer jag pratade med tycker att det är kul att jobba med ett premiumvarumärke, säger Carina Herly, kommunikationschef på JCDecaux.

Nu har byråerna till den 6 april på sig att färdigställa sitt bidrag. I maj visas affischerna upp på stan. Varje bidrag får cirka 100 exponeringsytor var.

– Jag tror det här blir den bästa tävlingen någonsin, säger Carina Herly.

Tävlingen Ute arrangeras för femte året i rad och vinnaren utses på en gala på Grand Hotel den 8 maj. Priset är en resa till Cannes Lions i juni för fem personer.

Rebecka Lindberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.