Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Brick Digital slår sig ihop med Tillväxtbolaget

Publicerad: 27 september 2012, 09:17
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10

Utomhusbolaget Brick Digital och säljbolaget Tillväxtbolaget gör gemensam sak för att stärka erbjudandet.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Brick Digital är ett nätverk för ägare av digitala storbildsskärmar. Enligt bolagets egna uppgifter är nätverket det största i Sverige.

Nu inleds alltså ett samarbete med Tillväxtbolaget som tar över all försäljning, medan Brick Digital ska fokusera på den tekniska biten.

Samarbetet gör det lättare för lokala skärmägare och mediebolag att ta del av nationella annonskampanjer, berättar Alexander Jansson, delägare i Brick Digital.

– Vi upplever att efterfrågan på digital utomhusreklam växer och vi vill ha möjlighet att möta den efterfrågan. Tillväxtbolaget har lång och god erfarenhet av mediebranschen och kan hjälpa oss att öka attraktionen för hela mediet, säger han.

Alexander Jansson vill dock inte avslöja hur mycket försäljningen ska omsätta.

Ambitionen är att samarbetet senare ska formaliseras i ett gemensamt bolag.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev