Få hela storyn
Starta din prenumeration
Utomhus
Publicerad: 18 december 2019, 09:20
I går hölls ett möte mellan Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer och Outdoor Impact: ”Vi kan inte fortsätta ha en situation där olika aktörer har olika mätningar och metoder”, säger Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl, till vänster i bild. Till höger, Sveriges mediebyråers vd Staffan Slörner.
Foto: Janne Næss
Senast i februari – men helst redan i morgon – ska nya utomhusvalutan vara på plats, kräver Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer, som i går kallade Outdoor Impact till möte. Hanna Riberdahl sätter press på utomhusaktörerna att jobba snabbt – och se till att komma överens: ”Vi på köpsidan kräver ordning och reda”, säger hon.
Som Dagens Media tidigare rapporterat hölls det den 10 december ett möte mellan Outdoor Impact, Sveriges annonsörer och Sveriges Mediebyråer. Mötet hade de två branschorganisationerna kallat till, och syftet var
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.