Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Branschen sätter ner foten kring Outdoor Impact: ”Vi på köpsidan har fått nog”

Publicerad: 18 December 2019, 09:20

I går hölls ett möte mellan Sveriges Annonsörer, Sveriges Mediebyråer och Outdoor Impact: ”Vi kan inte fortsätta ha en situation där olika aktörer har olika mätningar och metoder”, säger Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl, till vänster i bild. Till höger, Sveriges mediebyråers vd Staffan Slörner.

Foto: Janne Næss

Senast i februari – men helst redan i morgon – ska nya utomhusvalutan vara på plats, kräver Sveriges Annonsörer och Sveriges Mediebyråer, som i går kallade Outdoor Impact till möte. Hanna Riberdahl sätter press på utomhusaktörerna att jobba snabbt – och se till att komma överens: ”Vi på köpsidan kräver ordning och reda”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Outdoor ImpactSveriges AnnonsörerSveriges Mediebyråer

Som Dagens Media tidigare rapporterat hölls det den 10 december ett möte mellan Outdoor Impact, Sveriges annonsörer och Sveriges Mediebyråer. Mötet hade de två branschorganisationerna kallat till, och syftet var

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.