Bedragna fruns otrohetshämnd – dumpar med utomhusreklam

Lisa tröttnade på sin otrogna make.

Hur skulle du reagera om din partner visade sig vara ett vänstrande svin?

En kvinna i Sheffield, Storbritannien, levererade i veckan sitt svar på den frågan.

Kvinnan, som hittills bara är känd som ”Lisa”, valde att köpa en stor reklamskylt för att exponera hennes mans otrohet.

Under flera timmar möttes bilförarna längs Sheffield parkway nära den stora motorvägen M1 av följande meddelande på en massiv digital reklamtavla:

Till min vänstrande make Paul.

Ni förtjänar varandra. När du kommer hem kommer jag inte att vara där.

Njut av din biltur till jobbet!

Lisa.

Tilltaget har uppmärksammats i sociala medier och av ett flertal brittiska tidningar. Det har också lett till spekulationer om att det hela skulle vara en pr-kupp.

Mark Catterall, från byrån Kong Media som ska ha sålt ytan, uppger att ”Lisa” betalat flera hundra pund för att köpa reklamytan.

– Hon ville bara ha den under rusningstimmarna. Sheffield parkway är alltid packad eftersom det är huvudleden in och ut ur stan på morgonen. Klienten ville ha den när hennes ex-partner körde till jobbet, sade han enligt The Telegraph.  

Utomhusreklambolaget Anco digital uppgav att Lisas otrohetshämnd visades under tre timmar i morgonrusningen, mellan klockan 6-9 på onsdagsmorgonen.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

Publicerad 2015-09-25 05.42Uppdaterad 2015-12-06 11.50

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: