Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Audi tar plats på Ocean Outdoors nya jättevepa

Publicerad: 8 Oktober 2020, 08:31
Uppdaterad: 8 Oktober 2020, 11:02

Audi tar plats på Ocean Outdoors nya jättevepa vid Essingeleden i Stockholm.

Foto: Ocean Outdoor

Ocean Outdoor slår upp en 900 kvadratmeter stor vepa vid Essingeleden i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Ocean OutdoorAudi

Audi kör nu ut en kampanj på den nya jättevepan. Och ytan kom till efter en utmaning från just Audi.

– Jag försöker alltid pusha och utmana mediebolag och byråer att hitta nya vägar att nå ut med våra budskap. Här ville jag utmana Ocean att hitta på något nytt – ett megaformat på ett ställe där man når enormt många människor. Färdigställandet av ytan mappar perfekt med starten för vår nya varumärkeskampanj med E-tron Sportback i centrum, säger Madeleine Kjessler, marknadsdirektör på Audi Sverige, i ett presssmeddelande.

Audis kampanj ska rulla i tre veckor, och startade i måndags.

Enligt Ocean Outdoor är den nya vepan ett sätt att integrera digitala ytor och räckvidd med ”analog impact och räckvidd”.

– Det är spännande att i rådande läge få visa en kund vår flexibilitet, och marknaden att vi flyttar fram positionerna. Den nya megavepan utmed Essingeleden är ett steg av flera som vi tar på etableringssidan. Vårt erbjudande har nu en sådan sammansättning och dynamik gentemot andra kanaler att vi på allvar kan prata om integrerad out of home, säger Andreas Lind, vd på Ocean Outdoor Sverige, i pressmeddelandet.

Tidigare har American Express använt sig av Ocean Outdoors jättevepa, som beskrivs som den största ytan i Sverige just nu. Kampanjen gick upp vecka 38.

American Express kampanj på Ocean Outdoors vepa vid Essingeleden.

Rättelse: Tidigare stod här att Audi var först ut på den nya vepan. Men korrekt är att American Express var först.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ocean OutdoorAudi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.