Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Apollos kampanj rullar bara under regnskur

Publicerad: 3 Oktober 2017, 06:52
Uppdaterad: 3 Oktober 2017, 06:52

Dålig väder? Då startas Apollos resekampanj i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Mer än 0,1 mm regn – då rullar Apollos soliga resekampanjer på reklamytor i storstäderna. "Vi pratar med vår målgrupp då de är som mest mottagliga", säger Carina Kinnman, marknadschef på Apollo Sverige.


Ämnen i artikeln:

ApolloKampanj

I takt med att tekniken för utomhusreklam blir allt mer avancerad kan marknadsförare göra allt mer precis och omgivningstyrd reklam.

Apollos senaste utomhuskampanj går bara igång om det regnar. Kampanjen är utvecklad av Adcitymedia tillsammans med mediebyrån Scream och resebolaget.

Bakgrunden till kampanjen är insikten om att det bokas fler resor just när det är dåligt väder och regnar.

Apollos reklamer rullar både i Stockholm, Göteborg och Malmö och styrs genom gps-positionering som kontrollerar väderprognosen i realtid för varje reklamyta. Ska det komma mer än 0,1 mm regn så rullar Apollos reklam igång.

–Prognosen för veckan ser bra ut! Det kommer att regna i alla städer Stockholm, Göteborg och Malmö – vilket är suveränt så kampanjen kan rulla som planerat. Vi vet ju att ressuget ökar när vädret här hemma är dåligt. Den ostadiga våren var till exempel en av anledningarna till att vi, i juni i år, hade bokat cirka 20 procent bättre än föregående år. I denna kampanj pratar vi alltså med vår målgrupp då de är som mest mottagliga, säger Carina Kinnman, marknadschef på Apollo Sverige.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ApolloKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev