Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Ännu mer utomhus för Leeads – ska sälja åt Nordic Murals

Publicerad: 22 december 2021, 07:02

Leeads första sälj för Nordic Murals – en kampanj för Mercedes. Här på Ringvägen i Stockholm.

Säljbolaget Leeads har ett nytt utomhusavtal på plats. Bolaget får säljuppdraget för utomhusbolaget Nordic Murals vepor och ytor. Den första kampanjen är redan igång.


Ämnen i artikeln:

Leeads

Nordic Murals har idag tio ytor i Stockholm, bland annat på Ringvägen och Sveavägen. Ytorna är 70–160 kvadratmeter stora.

– Väggmålningar är riktig impact. Vi ser att det är populärt bland annonsörer just på grund av storleken och möjligheten att släppa loss kreativiteten. Vår första kampanj är med Mercedes där vi även använde projicering. Kombinationen av Nordic Murals och våra digitala skärmar blir starkt och är ett område där vi kommer se tillväxt, säger Matthias Sånemyr, vd på Leeads Commercial Partner, i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare har Leeads säljuppdraget för Västtrafiks spårvagnar och bussar, och har även kontrakt på cirka 150 digitala utomhustavlor runtom i landet.

LÄS ÄVEN: Leeads utökar med utomhus – värvar från Clear Channel 

Leeads omsatte förra året 138,7 miljoner kronor, vilket var en minskning på 15 procent jämfört med 2019.

LÄS ÄVEN: Låga marginaler hos säljbolagen – som får se intäkterna vika under 2020 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Leeads

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.