Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

All time high för Clear Channel

Publicerad: 13 Augusti 2012, 13:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

Clear Channel ökar omsättningen med 22 procent under 2011 och nådde all time high. Även rörelseresultatet ökade.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Utomhusbolaget Clear Channel redovisar sin svenska verksamhet i flera olika bolag. Sammanräknat omsatte bolagen 679 miljoner kronor under 2011, vilket är en ökning med 22 procent från föregående års 557 miljoner kronor.

Rörelseresultatet som under 2010 landade på 52,6 miljoner kronor ökade till 76,2 miljoner kronor. 

– Vi hade ett väldigt bra år 2011 och nådde all time high. Utöver att vi vann viktiga kontrakt som SL och Jernhusen, tillsammans med andra viktiga partners, så växte också den underliggande delen fint och vi slog marknaden, säger Ola Klingenborg, vd för Clear Channel i Sverige.

Han säger att han ser en trend att allt fler tv-annonsörer flyttar sina pengar till utomhusmediet.

– Det råder en reklamtrötthet i tv. En färsk undersökning från Sveriges Annonsörer visar att 80 procent av allmänheten är trötta på tv-reklam medan 75 procent är positiva till utomhusreklam. Dessutom ser de här annonsörerna att de inte får det genomslag de önskar på den fragmenterade tv-marknaden.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.