Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Alexis Logothetis tar över Getonboard

Publicerad: 5 Juli 2019, 05:00

Alexis Logothetis är Getonboards nya vd.

Foto: Janne Næss

Alexis Logothetis blir ny vd på sälj- och affärsutvecklingsbolaget Getonboard. Han går samtidigt in som delägare.


Ämnen i artikeln:

AdcitymediaAlexis LogothetisUtomhus

Alexis Logothetis kommer senast från Ad City Media där han varit försäljningsdirektör och suttit i styrelsen. För två år sedan köpte han även aktier i bolaget. Han har även en lång bakgrund på Clear Channel där han har också var försäljningsdirektör, samt på Dagens Nyheter och Metro. 

I mitten av augusti tillträder han tjänsten som vd på Getonbord, som han också blir delägare i. 

Vad var det som lockade med uppdraget?

– En trigger har varit att det är ett sunt bolag med jämn omsättning och jämnt resultat. Det jag ser att jag kan bidra med är att utveckla affären, jobba för att ta in fler uppdragsgivare, och se vilka kontrakt som kan utökas, säger Alexis Logothetis till Dagens Media.

Karl Andersson, en av Getonboards tre ägare kommenterar värvningen:

– Att ta in Alexis som vd är en satsning framåt och uppåt. Vi tror enormt på bolagets fortsatta potential och är stolta över att kunna attrahera en så kompetent och erfaren kraft för den fortsatta resan, säger han.

Alexis Logothetis:

– Jag valde Getonboard för att de lyckats skapa och förankra en av Sveriges finaste kanaler där premiumannonsörer får verklig effekt av sina investeringar. Jag ser även nya möjligheter som bygger vidare på den inriktning och plattform som gänget på plats redan har skapat, säger han och fortsätter:

– Att få äran att bli vd på Getonboard, dessutom som delägare, känns både smickrande, utmanande och otroligt inspirerande, säger Alexis Logothetis som i och med bytet till Getonbord förbereder en försäljning av sitt ägande i Ad City Media.

Getonboards tidigare vd Adam Järnerfalk lämnade bolaget i mars, för en roll som försäljningschef på Mediekompaniet.

Om Getonboard

Getonboard är ett sälj- och affärsutvecklingsbolag som grundades 2010 med målet att utveckla och etablera SJ:s tåg och lounger som OOH-kanaler för marknadsföring. Bolaget omsatte förra året 16,4 miljonor kronor (netto) och gjorde ett rörelseresultat på  knappt 140 000 kronor (EBITDA).

 

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev