Alexis Logothetis köper in sig i Adcitymedia

Alexis Logothetis.

Clear Channels tidigare digitalchef Alexis Logothetis köper in sig i Adcitymedia.

Så sent som i maj lämnade Alexis Logothetis sitt uppdrag som ansvarig för Clear Channels digitala produkt på den nordiska marknaden.

I veckan blev han invald i styrelsen för utomhusbolaget Adcitymedia. Samtidigt passar Alexis Logothetis på att köpa in sig i bolaget.

– Det känns väldigt spännande. Jag var klar med Clear Channel, men jag älskar fortfarande bolaget och jag har en massa vänner där. Dock ser jag inte Clear Channel och Adcitymedia som konkurrenter idag, de har inte samma produkter så det var ett enkelt val, säger Alexis Logothetis till Dagens Media.

– Dessutom är jag så klart smickrad över att få uppdraget som styrelseledamot.

Alexis Logothetis köper aktier utanför marknaden av Adcitymedias vd Anders Axelsson till ett värde av cirka 1 miljon kronor, vilket ger 7 692 aktier.

– Adcitymedia är ett spännande bolag och att köpa in mig är för mig ett sätt att visa att jag tror på bolaget. Jag tror på en fantastisk utveckling ur ett affärsmässigt perspektiv.

Vilken är den viktigaste frågan för Adcitymedia framöver?

– Helt klart expansionen. Det ska bli spännande att se var vi kan ta bolaget, och vi sticker inte under stol med att vi vill att det ska växa.

Ny i Adcitymedias styrelse är även den tidigare näringsministern Björn Rosengren. Vid årsstämman 30 maj valdes Patrik Mellin om som styrelseordförande. Även ledamöterna Anders Axelsson, Oskar Lindström, Jan Litborn, Niklas von Sterneck och Michael Silfverberg fick förnyat förtroende.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2017-06-02 08.38Uppdaterad 2017-06-02 08.40

Dela artikeln: