Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Ahlgrens bakom nätsatsningen ”Bilmagasinet”

Publicerad: 25 Januari 2013, 10:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:58

Internetpubliken har sedan i början av januari gäckats av den anonyma avsändaren bakom ”Bilmagasinet”, som leds av Trafikmagasinetprofilen Carl-Ingemar Perstad. Nu står det klart att det är Ahlgrens bilar som ligger bakom nätprogrammet.


Ämnen i artikeln:

Cloetta

”Bilmagasinet” är ett led i lanseringen av den nya smaken Fruktkombi, där Ahlgrens har utvecklat sina bilar ytterligare. Den nya smaken har en bottenplatta av skum, medan överdelen av karossen är av vingummi.

– ”Bilmagasinet” har blivit väldigt uppmärksammat. Men nu berättar vi att det är Ahlgrens bilar som står bakom programmet, säger Fredrik Sjöström, chef för event och sponsring, samt digital marknadschef på Cloetta, som står bakom Ahlgrens bilar.

I det fjärde avsnittet av ”Bilmagasinet” får tittarna bland annat se hur den nya bilen krocktestas och Carl-Ingemar Perstad går bland annat igenom bilens vägegenskaper och berättar om hur många resväskor som går in.

Dessutom släpper Ahlgrens en provkörningsapp på Facebook, där de användare som anmäler kan få ett smakprov hemskickat. Ahlgrens ska ge bort 1000 påsar per dag i två veckor.

– Vårt budskap handlar primärt om att vi nu släpper en nyhet, syftet är att folk ska provsmaka.

Det blir även en digital utomhuskampanj i Stockholms tunnelbana och på centralstationer runt om i landet. Lanseringen i butik sker vecka sex.

Kampanjen är framtagen internt på Cloetta, men med hjälp av produktionsbyråerna King Edward, Kosmonaut och Blindspot.

– Jag har satt ihop ett internt dreamteam där vi tagit hand om allt från idé, strategi och planning till genomförande. Projektet har testat oss för vad vi går för och vi är väldigt nöja.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cloetta

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.