Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Ad City Media ska sälja Vois reklamytor

Publicerad: 29 Maj 2019, 11:27

Voi vinner cykelavtalet i Stockholms stad. De 350 reklamytor som ingår i kontraktet ska säljas av Ad City Media.


Ämnen i artikeln:

AdcitymediaVoi

Dagens Media kunde tidigare berätta att det blir Voi Technology, tillsammans med UIP Holding, som tar hem det av utomhusbolagen så eftertraktade cykelkontraktet i Stockholm.

Samtidigt står det även klart att det blir Ad City Media som blir exklusiv säljpartner till Voi.

Värdet på cykelkontraktet ligger enligt upphandlingen på 400 miljoner kronor för hela avtalstiden på sju år. Värdet är en uppskattning av intäkterna från dels reklamförsäljningen, dels brukarintäkter.

Reklamförsäljningen består av 280 dubbelsidiga analoga reklamvitriner samt 70 stycken dubbelsidiga digitala vitriner i Stockholm, dessa ytor disponerar staden 50 procent av tiden.

– Detta är en game changer för oss vilket innebär att vi blir en ledande aktör i Stockholms stad. Vi skall nu gå igenom tilldelningsbeslutet och räkna igenom vad exakt det innebär, och återkommer med mer information så snart vi bara kan. Något belopp kan vi därav inte gå ut med i skrivande stund men kan konstatera att 350 ytor i Stockholms stad naturligtvis är en extremt stor affär för oss, säger Anders Axelsson, vd på Ad City Media.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AdcitymediaVoi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.