Utomhus
Ad City Media sätter upp jätte-LED vid Sergel
Publicerad: 31 augusti 2010, 10:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41
Ad City Media tar upp kampen med LED-tavlan på Stureplan.
HW
Henrik Widell
Det har tagit två år för Ad City Media att få tillståndet att sätta upp LED-tavlan på Sergels Torg. Men nästa måndag, den 6 september, är det dags att tända skylten.
– Fastighetsägaren valde att upphandla en aktör för uppdraget att hantera hela byggnadens vertikala ytor. Det har tagit tid men det har varit värt väntan, säger Anders Axelsson, vd på Ad City Media.
Enligt företaget självt så kommer tavlan att nå 5,5 miljoner bruttopasserande i månaden, att jämföra med Stureplans-skärmen som under samma period når 1,8 miljoner bruttopasserande, enligt Anders Axelsson.
Antal annonsörer som får plats på skärmen samtidigt begränsas till sex stycken, för att ge annonsörerna tillräckligt hög frekvens. Ad City Media har varit ute hos mediebyråerna för att sälja in skylten och i dag har företaget tre annonsörer klara till premiären den 6 september.
– Vi har förhoppningen att skärmen ska vara slutsåld tills det är dags att trycka på knappen och starta.