Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

ACM Retail Tech blir Ocean Mediatech

Publicerad: 21 Oktober 2020, 10:05

”Mitt uppdrag går ut på att bygga ett nytt ben inom Ocean-koncernen”, säger Hoss Khosravi.

Foto: Janne Næss

Efter uppköpet byter ACM Retail Tech namn till Ocean Mediatech, samtidigt blir Hoss Khosravi vd för det omdöpta bolaget.


Ämnen i artikeln:

Ocean Outdoor

Ocean Outdoors dotterbolag ACM Retail Tech byter namn till Ocean Mediatech. 

I samband med detta blir Oceans COO, Hoss Khosravi, vd för Ocean Mediatech. 

Hans uppdrag är att få verksamheten att växa globalt genom att sälja tjänster inom platsbaserad kommunikation till bland annat retailers och fastighetsägare. 

– Mitt uppdrag går ut på att bygga ett nytt ben inom Ocean-koncernen som heter Ocean Mediatech, vilket är en rebranding och en vidareutveckling av det som tidigare var ACM Retail Tech, säger Hoss Khosravi, till Dagens Media. 

Vad kommer vara mest utmanande med att utveckla affären internationellt?

– I Sverige har vi kommit långt med platsbaserad kommunikation och branschen håller på att mogna där vi gått från att enbart sätta upp en skärm till att mer tänka vad den här ytan ska göra och vilka KPI:er ytan ska driva. Sverige har kommit längre i detta, jämfört med andra länder, säger Hoss Khosravi och fortsätter:

– Så största utmaningen är att få folk att förstå utmaningen med platsbaserad kommunikation och hur man ska tänka utifrån platsen och inte enbart stirra sig blind på tekniken. 

Generellt, hur har bolaget påverkats under pandemin?

– Självklart har vi påverkats som alla andra, beslut har flyttats fram och investeringar som man vill vänta med. Samtidigt ser vi också ett intresse från bolagen i att förstå att de måste göra mer när folk väl hittar tillbaka. Återigen handlar det inte bara om att ha en butik och en plats, utan man måste ta hand om sina besökare och utnyttja tiden med besökarna. Oavsett om det är på ett skjukhus, skola, tandläkarmottagningen eller retail handlar det i grunden fortfarande om människor där vi vill påverka beteendet på olika sätt. 

Det var under förra hösten som brittiska DOOH-jätten Ocean Outdoor köpte Visual Arts medieverksamhet och Adcity Media. 

LÄS MER: Så ska Ocean Outdoor erövra Sverige

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ocean Outdoor

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.