Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Welcom anser sig blivit bestulna på magasinidé

Publicerad: 8 April 2013, 09:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Göteborgsbyrån Welcoms grundare Anders Westgårdh blev rasande när han fick veta att byråns skrotade magasinidé för Svenssons i Lammhult förverkligas utan dem.


Ämnen i artikeln:

Welcom

Dagens Media berättade i fredags att möbelföretaget Svenssons i Lammhult gör om sin möbelkatalog till ett magasin med hjälp av Klintberg Niléhn Media.

Efter att ha läst artikeln blev pr-byrån Welcoms grundare Anders Westgårdh rasande och ringde upp Dagens Media.

Han berättade att Welcom tidigare presenterat en liknande idé för Svenssons i Lammhult, som då sa att pengar inte fanns för att genomföra den. Han bad sedan om att få återkomma vid ett senare tillfälle.

Idag väljer han att lägga locket på, och säger att frågan om magasinet ska diskuteras internt.

– Jag var i alarmerat tillstånd när jag ringde, men jag har lugnat ner mig nu, säger Anders Westgårdh till Dagens Media.

Vidare berättar han att Welcom nu försöker komma i kontakt med Svensson i Lammhults för att ta reda på vad som har hänt.

När Dagens Media når Johan Swedenborg, marknadschef på Svensson i Lammhult, tillbakavisar han påståendet att idén är tagen från Welcom.

– Nej, det stämmer inte. Att göra ett magasin är en diskussion som funnits under en lång tid. Det har varit en upphandling som vi har genomfört, säger han.

Johan Swedenborg förstår inte Anders Westgårdhs reaktion.

– Nej det kan jag inte göra eftersom vi haft planerna under året.

Sebastian Parkkila


Ämnen i artikeln:

Welcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev