Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Volkswagen tar över DI

Publicerad: 28 November 2014, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:20

Nya Passat lanseras med bombmatta i DI Weekend och storskärm på stan.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmMediacomVolkswagen

För Volkswagen är lanseringen av den nya Passaten den viktigaste på länge.

– Det är en av våra viktigaste modeller och en favorit bland tjänstebilförarna, säger marknadschefen Annika Stenlund till Dagens Media.

Sverigepremiären sker i helgen och i dag drar lanseringskampanjen igång. Bland annat med sex uppslag och baksidan i DI Weekend.

Volkswagen blir också en av de första annonsörerna på den nya ledskärmen ovanför Adidasbutiken i korsningen Sveavägen/Kungsgatan i Stockholm. Dessutom går Volkswagen ut brett i tv och på webben, med film och banners.

Kampanjen är internationell och har anpassats för Sverige av Volkswagens reklambyrå DDB Stockholm. Mediacom är mediebyrå.

– Budskapet i kampanjen är att lyfta fram hur mycket nytt innehåll och innovationer som finns i bilen, säger Annika Stenlund.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev