Volkswagen tar över DI

Nya Passat lanseras med bombmatta i DI Weekend och storskärm på stan.

För Volkswagen är lanseringen av den nya Passaten den viktigaste på länge.

– Det är en av våra viktigaste modeller och en favorit bland tjänstebilförarna, säger marknadschefen Annika Stenlund till Dagens Media.

Sverigepremiären sker i helgen och i dag drar lanseringskampanjen igång. Bland annat med sex uppslag och baksidan i DI Weekend.

Volkswagen blir också en av de första annonsörerna på den nya ledskärmen ovanför Adidasbutiken i korsningen Sveavägen/Kungsgatan i Stockholm. Dessutom går Volkswagen ut brett i tv och på webben, med film och banners.

Kampanjen är internationell och har anpassats för Sverige av Volkswagens reklambyrå DDB Stockholm. Mediacom är mediebyrå.

– Budskapet i kampanjen är att lyfta fram hur mycket nytt innehåll och innovationer som finns i bilen, säger Annika Stenlund.

Publicerad 2014-11-28 07.27Uppdaterad 2015-12-06 12.20

Dela artikeln: