Få hela storyn
Starta din prenumeration
Tidskrifter
Publicerad: 5 Juli 2018, 10:10
Uppdaterad: 5 Juli 2018, 10:10
Anders Juhlin. Foto: Carl Klingspor
Vi Föräldrar är först ut när Bonnier Magazines & Brands inför en betalmodell.
Ämnen i artikeln:
Bonnier Magazines BrandsBonnier Magazines & Brands tar nu krafttag för att konvertera användare till att bli betalande digitala kunder. Ett första steg är att införa betalmodeller på flera sajter, först ut är Vi Föräldrar.
– Vi lanserar en så enkel men fungerande produkt som möjligt, en MVP (minimal viable product). Vi testar, misslyckas, testar igen, lär oss och förbättrar produkten och erbjudandet löpande tillsammans med användarna, vilket är en förutsättning för att skapa en hållbar premiumprodukt, säger Anders Juhlin, CDO på Bonnier Magazines & Brands, i ett pressmeddelande.
Läsaren får tillgång till ett visst antal artiklar gratis, därefter ombeds den skapa ett medlemskap som kostar 79 kronor i månaden. Till det priset får den tillgång till allt digitalt material. Vi Föräldrars tidningsprenumeranter får tjänsten till ett rabatterat pris.
Linnea Kihlström
Ämnen i artikeln:
Bonnier Magazines Brands