Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Vd-tidningen vill bli bibel

Publicerad: 8 April 2010, 08:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:54

Nystartade Vd-tidningen har som mål att blir varje vd:s bibel. ”Vi ska vara ett komplett redskap”, säger chefredaktören Anders Pauser.


Vd-tidningen ges ut av förlaget Nordreportern som även ger ut Telekom idag, Kvalitetsmagasinet och Miljö & Utveckling. Vd-tidningen har till en början en upplaga på 8 000 exemplar. Tidningen ska komma ut sex gånger per år och ha ett omfång på cirka 60 sidor. Den huvudsakliga målgruppen är Sveriges 250 000 vd:ar.

Finansieringsmodellen bygger på prenumerationer och annonsförsäljning. en helsida kostar 22 200 kronor brutto.

– Skulle vi nå 10 000 prenumeranter så är jag väldigt nöjd, säger Anders Pauser.

Tidningen ska dels vara ett redskap för organisations- och verksamhetsutveckling och dels ta upp trender och förändringar i omvärlden.

Tidningen Chef blir de närmaste konkurrenten.

– Det är klart att det finns en del chefsämnen som vi båda tangerar, men det finns också affärstidningar som berör dessa ämnen. Vd-tidningen handlar mer om hur du driver ett företag, hur du jobbar mot styrelsen och de juridiska aspekterna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.