Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Uteträning nästa för Egmont

Publicerad: 13 mars 2014, 07:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:44

Egmont Publishing släpper ett nytt magasin med fokus på träning utomhus.


Ämnen i artikeln:

Egmont Publishing

Tidningen Träna riktar sig till läsaren som ”helst tränar ute och som uppskattar naturupplevelsen lika mycket som prestationen”.

Innehållet är koncentrerat kring träningsformer som trailrunning, cykling, paddling, simning, multisport, styrketräning, konditionsträning, längdåkning och toppturer.

– Träningstrenden är otroligt stark och det känns dumt att inte utnyttja den. Träna ska vara helt befriad från bantning, den handlar inte om att få stora muskler och bli smal, utan om hur härligt det är att vara ute. Tanken är att vara inspirerande och kanske få någon att springa mellan toppstugorna istället för att vandra, säger Ingalill Forslund, chefredaktör på Utemagasinet, som även ligger bakom Träna tillsammans med redaktören Emma Rodling.

Två utgåvor ska ges ut i år. Träna ska distribueras till systertidningarna Utemagasinets och Åka Skidors prenumeranter, men även säljas i butik.

Den första utgåvan, som är på 84 sidor, landar i butikerna i mars och ska ligga ute i ungefär två månader. En helsida kostar 40 000 kronor brutto.

Enligt Ingalill Forslund har annonsförsäljningen nått 100 000 kronor över budget.

– Vi hoppas så klart även att tidningen ska sälja bra i butik. Dessutom har Haglöfs köpt in tidningar som ska ges till alla deltagare i deras lopp, så vi kommer i alla fall inte att förlora pengar på första numret.

Andra utgåvan av Träna ska ges ut i september.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Egmont Publishing

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.