Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Uppåt för Bonnier Tidskrifter

Med sänkta kostnadsnivåer och god tillväxt noterar koncernen ett resultat på 89,5 miljoner kronor.


Publicerad 2014-03-13 07:51
Uppdaterad 2015-12-06 12:44

Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Dela artikeln:

2013 års resultat för Bonnier Tidskrifter är mer än en fördubbling av fjolårets 42 miljoner kronor.

Omsättningen uppgår till drygt en miljard kronor med en täckningsgrad på 8,3 procent.

– Trots en pressad annonsmarknad som fortsatte ned även under 2013 har vi lyckats bra. Under året har vi sett en utplaning av den negativa upplageutvecklingen, säger Mats Carleson, VD Bonnier Tidskrifter, i ett pressmeddelande.

Enligt Bonnier Tidskrifter beror det ökade resultatet mestadels på sänkta kostnadsnivåer under året. Samtidigt har tillväxten på de digitala affärerna varit god.

Koncernens livsstilssajter når nu över två miljoner svenskar i veckan tillsammans.

– Vi har medvetet låtit vår omsättning krympa genom att avsluta mindre lönsamma projekt och glesa ut utgivningen på sina håll och på det sättet förbättrat lönsamheten, säger Mats Carleson.

Bonnier Tidskrifter ger bland annat ut Ameilia, Veckorevyn, Sköna Hem och Allt om Mat.

Pär Ullrich

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.