Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

UNT lanserar nytt magasin

Kommunikationsbyrån Södra tornet producerar nya månadsmagasinet "Soul" från Upsala Nya Tidning.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 03 Februari 2017, 08:10
Uppdaterad: 03 Februari 2017, 09:27

Ämnen i artikeln:

UNT

Tomas Rudström, Creative director Södra tornet, och Upsala Nya Tidnings Jonas Kihlander planerar första numret. Foto: Felicia Andreasson

Upsala Nya Tidning satsar på ett helt nytt månadsmagasin för sina prenumeranter, under namnet "Soul". Redaktör för magasinet blir Jonas Kihlander.

– Det finns mycket själ i Uppsala, och det vill vi berätta om. Ambitionen är att inspirera och överraska, genom utmanande form och initierad text, och att berätta om saker värda att se, smaka, höra och göra i Uppsala såväl som på andra platser, säger han i ett pressmeddelande.

Formen för det nya magasinet görs av kommunikationsbyrån Södra tornet.

– Vi går nu in i ett unikt samarbete där UNT:s journalistiska tyngd kombineras med Södra tornets prisbelönta design. "Soul" blir ett UNT-magasin med en helt egen röst, som utgår från Uppsala men sätter vår stad i perspektiv till större trender och händelser runtom i världen, kommentarer Anna Sundström, vd för Södra tornet.

Annonsmässigt ska "Soul" erbjuda en plats för varumärkesannonsering på ett sätt som inte tidigare funnits i UNT:s utbud. Magasinet kommer att medfölja Upsala Nya Tidning den första lördagen i varje månad, med start i mars.

Ämnen i artikeln:

UNT

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.