Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Trots fusket - rekord för Aller Media

Aller Medias försäljning sköt i höjden förra året. Något som vd:n Stefan Ohlsson tackar prinsessbröllopet för.

Martin Schori


Publicerad: 28 Januari 2011, 09:35
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:23

Ämnen i artikeln:

AllersAllerAller Media

Resultatet efter finansnetto uppgick till 118 miljoner kronor år 2010, enligt hd.se, vilket är rekord.

— Det är ett kvitto på att vi gör fantastiska tidningar, säger vd:n Stefan Ohlsson.

Enligt Stefan Ohlsson är det veckotidningarna som inriktar sig på kvinnor som går bäst.

— Även vårt kändissegment med Se och Hör och Svensk Damtidning, som gjorde en otroligt fin sommar i samband med bröllopet, har varit lönsamt, liksom vårt magasinsegment med allt ifrån Femina till Elle och Café, säger han till hd.se.

Dagensmedia.se kunde tidigare i veckan avslöja ett omfattande bokföringsfusk inom affärsområdet Custom Publishing. Stefan Ohlsson medger att det handlar om miljonbelopp, men vill inte gå in på några exakta siffror. Däremot säger han att det bara "marginell betydelse för koncernens räkenskaper", enligt hd.se.

Som dagensmedia.se tidigare berättat ska Allers snart lansera tidningen "Isabellas" på den svenska marknaden. Den ges redan ut i Norge och Danmark.

Enligt det senaste offentliga bokslutet, perioden oktober 2008 till september 2009, omsatte Aller Media 1,6 miljarder kronor.

Samtidigt rasade rörelseresultatet från 106 miljoner till en förlust på 44 miljoner.

Ämnen i artikeln:

AllersAllerAller Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.