Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Tobias Axelsson blir ny säljchef på Aller media

Tobias Axelsson tillträder den nya tjänsten "head of sales B2B".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Januari 2018, 14:52
Uppdaterad: 26 Januari 2018, 14:53

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Tobias Axelsson, säljchef B2B.

Aller media inrättar den nya tjänsten "head of sales B2B" som tillträds av Tobias Axelsson.

Hans främsta uppdrag blir att "säkerställa en visionär och långsiktig annonsaffär".

– Mediekonsumtionen idag är i ständig förändring vilket ställer höga krav på utvecklingen av vårt kommersiella erbjudande. Tobias styrka i att driva och utveckla affärer gör honom till helt rätt person för att genom ett strategiskt angreppssätt leda vår totala annonsaffär, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media, i ett pressmeddelande.

Tobias Axelsson kommer närmast från tjänsten som chef för Metros digitala grupp på Metro Sverige. Hans uppdrag hos Metro var att digitalisera Metros erbjudande och ha det övergripande ansvaret för den digitala affären.

– Jag känner mig hedrad att få ta rollen som säljchef och att få vara en del av ett företag med så stark kompetens, innovationskraft och inte minst alla de starka varumärken som finns inom Aller media, säger Tobias Axelsson, tillträdande head of sales B2B på Aller media, i ett pressmeddelande.

Tobias Axelsson tillträder den nya tjänsten senast i slutet av mars.

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.