Tobias Axelsson blir ny säljchef på Aller media

Tobias Axelsson, säljchef B2B.

Tobias Axelsson tillträder den nya tjänsten "head of sales B2B".

Aller media inrättar den nya tjänsten "head of sales B2B" som tillträds av Tobias Axelsson.

Hans främsta uppdrag blir att "säkerställa en visionär och långsiktig annonsaffär".

– Mediekonsumtionen idag är i ständig förändring vilket ställer höga krav på utvecklingen av vårt kommersiella erbjudande. Tobias styrka i att driva och utveckla affärer gör honom till helt rätt person för att genom ett strategiskt angreppssätt leda vår totala annonsaffär, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media, i ett pressmeddelande.

Tobias Axelsson kommer närmast från tjänsten som chef för Metros digitala grupp på Metro Sverige. Hans uppdrag hos Metro var att digitalisera Metros erbjudande och ha det övergripande ansvaret för den digitala affären.

– Jag känner mig hedrad att få ta rollen som säljchef och att få vara en del av ett företag med så stark kompetens, innovationskraft och inte minst alla de starka varumärken som finns inom Aller media, säger Tobias Axelsson, tillträdande head of sales B2B på Aller media, i ett pressmeddelande.

Tobias Axelsson tillträder den nya tjänsten senast i slutet av mars.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-01-26 14.52Uppdaterad 2018-01-26 14.53

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: