Tidskrifter
Tidskrifternas digitala intäkter ökar – dock från låga nivåer
Publicerad: 7 april 2022, 13:08
Madeleine Thor, vd på IRM, och Sveriges Tidskrifters vd Kerstin Neld presenterar siffror för hur det går för tidskriftsbranschen.
Läsarintäkterna är fortsatt de viktigaste för de svenska tidskrifterna. Samtidigt ökar de digitala intäkterna för dem. Och för första gången på fem år ökar omsättningen överlag i branschen igen. ”Det är glädjande att det som driver på utvecklingen är de digitala intäkterna, säger Kerstin Neld”, vd på Sveriges Tidskrifter.
Ämnen i artikeln:
Sveriges TidskrifterTema: Digitala prenumerationerIRMKerstin NeldDigitala temaveckorNär Sveriges Tidskrifter tillsammans med IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) presenterade Branschrapporten för 2022 under ett seminarium på torsdagen kunde de för första gången på många år redovisa att
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.