Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Tidningskompaniet får internationellt pris

Publicerad: 24 November 2011, 10:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:49

Tidningskompaniet är första utländska förlag att få pris i brittiska International content marketing awards. "Visar att vi håller internationell klass", säger vd:n Peter Mohlin.


Ämnen i artikeln:

Tidningskompaniet

När den brittiska tävlingen avgjordes i går vann Tidningskompaniet i går för sin årsredovisning för If och fick dessutom ett hedersomnämnande för en mobilapp för Post  Nord.

Förlaget stod för fem av elva svenska nomineringar inför tävlingen, och var den enda svenska vinnaren.

– International content marketing awards är den mest prestigefulla tävlingen för uppdragspublicister. Trots att flera internationella förlag tävlar har det hittills bara varit brittiska pristagare. Det känns riktigt kul att få vara det första icke-brittiska förlaget som får pris i tävlingen, säger Peter Mohlin, vd på Tidningskompaniet till dagensmedia.se.

Han ser Storbritannien som ett föregångsland när det gäller uppdragspublicering.

– Att vi får pris i branschens viktigaste tävling är ett kvitto på att vi håller högsta internationella klass inom redaktionell kommunikation, vilket har varit vårt mål under alla år.

Betyder det att ni vill ta internationella uppdrag?

– Det är vår målsättning på sikt och för att klara det är det här ett viktigt steg.

Se alla vinnare här.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Tidningskompaniet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev