Tidningsbolaget tar över Magasinet Fotboll

Efter en stor pitch har Nordiska Tidningsbolaget vunnit uppdraget att producera Svenska Fotbollförbundets tidning Magasinet Fotboll.

Hela 12 byråer deltog i pitchen, som slutade med att Tidningsmakarna tappade uppdraget till Nordiska Tidningsbolaget.

– Tidningsbolaget hade den bästa redaktionella laguppställningen och visade en hög kreativ förmåga under hela upphandlingsprocessen, säger Jonas Nystedt, redaktör och omvärldsbevakare hos Svenska Fotbollförbundet, i ett pressmeddelande.

Tidningsbolaget arbetar just nu med årets andra nummer, som utkommer den 20 juni och inriktar sig på fotbolls-EM för damer.

– Vi synar bland annat Pia Sundhages ledarstab i sömmarna. Men vi blickar även bortom EM och lyfter bland annat fram fotbollens samhällsekonomiska betydelse för landsbygden, säger Juan Martinez, redaktör på Nordiska Tidningsbolaget, i pressmeddelandet.

Magasinet Fotboll ges ut av Svenska Fotbollförbundet fyra gånger per år. Upplagan är knappt 15 000 exemplar.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2013-06-13 07.39Uppdaterad 2015-12-06 13.42

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: