Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Tidningen Vi gör om Mersmak

KF-ägda Tidningen Vi får uppdraget att göra om Coops medlemstidning Mersmak. Därmed får Tidningen Vi förnyat förtroende som uppdragspublicister.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Oktober 2012, 11:15
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:08

Ämnen i artikeln:

CoopTidningen Vi

Det är i samband med Coops arbete för att förnya varumärket som även Mersmak ska göras om.

Under sommaren rekryterades journalisten Tia Jumbe, som bland annat ligger bakom numera nedlagda Blossom Magazine, som publisher för Mersmak med uppdraget att förnya medlemstidningen.

Men exakt hur tidningen ska göras om är ännu inte klart, berättar Sofia Wadensjö Karén, chefredaktör och vd för AB Tidningen Vi.

– Tidningen kan bli mycket bättre än vad den är idag. Nu drar vi igång det stora arbetet med vad vi ska göra, säger hon.

Den första utgåvan av nya Mersmak beräknas komma ut i början av nästa år.

Tidningen Vis uppdragsverksamhet har även kunder som Akademibokhandeln, som också ägs av KF, och Riksteatern.

Mersmak var den första kunden när Tidningen Vi drog igång uppdragsverksamheten för ett par år sedan, enligt Sofia Wadensjö Karén.

– Tidningen Vi och Vi Läser är kärnverksamheten. Utan att tappa fokus på dem så ser vi till att kundtidningsverksamheten sakta växer sig allt större.

Bolagets sidouppdrag, som omfattar bland annat event, resor och kunduppdrag står för cirka 21 procent av omsättningen som förra året landade på 37 miljoner kronor.

I senaste Orvesto Konsument tappade Mersmak 5 procent av räckvidden och når nu 1 189 000 läsare.

Ämnen i artikeln:

CoopTidningen Vi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.