Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Tidningen Svensk Golf ute till försäljning

Publicerad: 29 Januari 2015, 12:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Svenska Golfförbundet vill sälja medieverksamheten, där tidningen Svensk Golf ingår.


– Förbundet har jobbat hårt med att bygga Svensk Golf till den framgångsrika produkt den är idag. Men nu är det dags för en professionell aktör att ta över och fortsätta utveckla tidningen i samma linje för framtiden, säger Gunnar Håkansson, generalsekreterare för Svenska Golfförbundet, till golf.se, förbundets egna webbportal.

Gunnar Håkansson uppger att det blir allt dyrare att producera förbundets medieprodukter. Detta på grund av ett tuffare medieklimat och en ansträngd annonsmarknad.

– En extern producent har större möjligheter till lönsam verksamhet, säger Gunnar Håkansson till golf.se.

Nästa år fyller tidningen Svensk Golf 70 år. Tanken är att tidningen ska fortsätta att vara en medlemstidning även efter försäljningen.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.