Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Tidningen Skriva upp 61 procent

Publicerad: 10 Juni 2015, 05:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:58

Tidningen Skriva tar ett rejält hopp och ökar räckvidden med hela 61 procent i senaste Orvesto Konsument.


Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

Tidningen Skriva startades för fyra år sedan. Enligt senaste Orvesto Konsument har tidningen nu en räckvidd på 37 000 läsare – det är en ökning på hela 61 procent jämfört med motsvarande mätning 2014.

– Vi har ju inte haft något stort startkapital, utan har mest marknadsfört oss i sociala medier. Den sista tiden har vi dessutom märkt att prenumeration gått väldigt bra, tidningen har börjat bli etablerad helt enkelt och det tror vi är förklaringen till ökningen, säger Skrivas chefredaktör Per Adolfsson till Dagens Media.

– Det känns så klart väldigt roligt att Skriva börjar bli en självklar del av tidningsfloran.

Nästa utgåva av Skriva släpps i slutet av juni. Upplagan blir då på 19 500 exemplar.

– Vi har ökat upplagan kontinuerligt, men har inte tagit några jättehopp. Det är inga dopade siffror – vi har aldrig kört några större prenumerationskampanjer, utan vi har en hög kvalitet på prenumeranterna. Dessutom har vi väldigt engagerade och lojala läsare.

Nästa utgåva av Skriva ska dock ingå i en kampanj via Interpress hos 500 återförsäljare, som bland annat innebär att lösnummerpriset sänks.

– Vi vill att ännu fler ska känna till tidningen och hitta till den.

LÄS ÄVEN

Trädgård, mat och motor ökar

GP och SvD tappar mest

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Orvesto Konsument

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.