Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Tidningen S i jättekampanj

Publicerad: 23 Mars 2011, 08:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Bonniers kändistidning S lägger 4 miljoner kronor på en omfattande reklamkampanj för att öka försäljningen. ”Vi vill ge folk snackisar”, säger marknadschefen Agneta Ljungman.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Kampanjen startar imorgon med tv-reklam i TV4.

Budskapet är ”Har du slut på samtalsämnen?”, och visar situationer med pinsamma tystnader, där tidningen S kan bidra med snackisar.

– S blir ihopklumpade med andra skvallertidningar och vi kände att vi behöver påminna om att vi står för mer kvalitet. Vi står för snackisar, inte skvaller, säger Agneta Ljungman.

Kampanjen är gjord tillsammans med Olsson & Bang. Filmen producerades av New New. Utöver tv-reklamen går kampanjen bland annat i print i tunnelbanan, Expressen, City och i Bonnier Tidskrifters titlar.

S lanserar samtidigt en Iphone-app med ”dagens snackis” där användarna dagligen får tips om samtalsämnen från nöjes- och näringslivet.

– Vi gör reklam för appen på toaletten på restauranger i Stockholm, Göteborg och Malmö, så att personer som saknar samtalsämnen på krogen snabbt kan få hjälp.

Tidningen har också köpt 3 000 försäljningsställ i de största butikerna i Sverige, och ordnar den 1 april ett event i Bonnier Tidskrifters butik i Sturegallerian.

Enligt uppgifter till dagensmedia.se har försäljningen av S inte nått upp till Bonnier Tidskrifters förväntningar. Det talas om försäljningssiffror på i snitt 13 000 per nummer, något som dock förnekas av chefredaktören Pamela Andersson.

– Försäljningen av S går bra men är lite ojämn. Självklart vill vi gärna sälja mycket mer, annars hade vi inte gjort en så omfattande kampanj, säger Agneta Ljungman.

Arbetsgrupp

Byrå: Olsson & Bang, Projektledare Erik Hofman-Bang, Art director Erik Olsson Filmproduktion: New New, Carl-Axel Wahlström, Mattias Manitski Utveckling av iPhone Applikation: Dareville, Kris Range, Karl Peterz Bannerproduktion: Bannerboy Marknadsavdelning tidningen-S: Agneta Ljungman, Kerstin Broström, Alexandra Bonnier

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.