Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Sydsvenskan kampanjar tillsammans

Publicerad: 7 November 2012, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:05

För att uppmärksamma tidningens nya C-del och omgjorda form går Sydsvenskan ut i en film med MFF-supporters och Lunds Studentsångare.


Ämnen i artikeln:

The Fan ClubSydsvenskan

Dagensmedia.se har tidigare skrivit om omgörningen av Sydsvenskans form och C-del. En stor del av förändringen på tidningen är att alla läsare nu får ta del av såväl Malmömaterialet och Lundamaterialet.

Därför går tidningen nu ut i en kampanj centrerad kring filmen ”Jordens omkrets minus två mil”, framtagen av the Fan Club.

I filmen får tittarna se MFF-supporters och Lunds Studentsångare i ett gemensamt framträdande under Malmös sista hemmamatch för säsongen. Filmen kommer att vara tillgänglig på Sydsvenskans sajt.

– Eftersom det fanns en större idé bakom produkten, ville vi göra någonting större än vanlig reklam, säger Markus Lindsjö, art director på The Fan Club, i ett pressmeddelande.

Se filmen nedan:

<div data-qbrick-mid="9B51980A" data-qbrick-width="442" data-qbrick-height="249">&nbsp;</div><script type="text/javascript" src="http://player.qbrick.com/Qbrick.Publisher.js"></script>

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare:

Katarina Liljenberg, Marknadschef, Sydsvenskan

Daniel Sandström, Chefredaktör, Sydsvenskan

The Fan Club:

Christian Barrett, Creative Director

Markus Lindsjö, Art Director

Gustav Johansson, Copywriter

Ola Obrant Andreasson, Copywriter

Björn Kongslöv, Originalare

Niklas Bokerud, Grafik

Klas Oskarsson, Projektledare

Peter Andersson, Produktionsledare

Regi/Produktion:

Stefan Berg, Berg Images

Stillbildsfotograf:

Martin Bogren

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

The Fan ClubSydsvenskan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev