Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Sveriges Tidskrifter föreslår namnbyte

Publicerad: 22 September 2020, 12:09

Sveriges Tidskrifter vill byta namn på branschorganisationen.

Foto: Gustav Kaiser och Adam Daver

Sveriges Tidskrifter vill byta namn och lägger samtidigt fram en ny strategi.


Ämnen i artikeln:

Sveriges TidskrifterHelle KleinKerstin Neld

För att bättre spegla det nya medielandskapet där medieföretag och publicister arbetar gränsöverskridande över olika format föreslår Sveriges Tidskrifter ett namnbyte. 

Det nya namnet, som medlemmar får ta ställning till, är Sveriges Publicister. I samband med namnförslaget lägger Sveriges Tidskrifter även fram en ny strategi som bland annat omfattar certifiering av ansvarig utgivare, ett mentorskapsprogram samt en mer offensiv strategi för opinionsbildning och lobbying i syfte att tydligare positionera organisationens medlemmar gentemot politiker och beslutsfattare.

– Vi vill tydliggöra tidskriftsbranschens ständiga förändring i vårt erbjudande till våra medlemmar och bättre spegla den verklighet som de befinner sig i. Därför har vi under våren 2020 genomfört ett strategiarbete med syfte att utveckla vår roll och vårt erbjudande. Som ett resultat av den uppdaterade strategin föreslås även ett namnbyte, säger Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter, i en kommentar. 

Om medlemmarna är positiva till namnförslaget sker namnbytet till den 1 december. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.